Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w tutaj    Zamknij

Sier52014

Dbanie o usta

Szczotkowanie, nitkowanie i płukanie to ABC zdrowia jamy ustnej, ale to dopiero początek. Cudowne usta zajmują więcej czasu niż wyciskanie pasty z tubki - poprawiając technikę szczotkowania zębów, płukania sodą, codzienne przyzwyczajenia, i pożegnanie z papierosami. David Kierownik, DMD, asystent profesora z Tufts University School of Dental Medicine w Bostonie, przedstawia osiem zagadnień do pielęgnacji jamy ustnej dla zdrowej jamy ustnej.

  1. Wizyta u dentysty. Jeśli masz skłonność do unikania dentysty, to jesteś wśród około 50% dorosłych, którzy unikają dentysty w ciągu roku z powodu fobii dentystycznej, finansów, lub po prostu zwykłego zaniedbania. Ale należy spędzić trochę czasu ze swoim dentystą (dwa razy w roku), ponieważ możesz złapać problemy, takie jak rozkład, choroby dziąseł, uraz.
  2. s
  3. Liczyć lata. sMałe dzieci i osoby starsze mają tendencję do unikania stomatologa, ale potrzebują konserwacji jamy ustnej tak jak reszta z nas. Dzieci powinny pojawić się u dentysty zanim skończą 1 rok, i dopóki nie są wystarczająco skoordynowane, aby związać swoje buty będą potrzebować pomocy podczas czyszczenia zębów. Starsi ludzie mają swoje własne problemy ustne. Zapalenie stawów, może szczotkowanie i nitkowanie zębów jest trudne, a wraz z wiekiem, ilość śliny produkują mniej, co oznacza więcej próchnicy zębów, a także dyskomfort dla tych, którzy noszą protezy.
  4. Może soda. Picie gazowanego jest zabawą, ale także jeden z powodów, że soda jest tak zła dla zębów. Dwa składniki - kwas fosforowy i kwas cytrynowy - dają "sodę", ale także przekąski na powierzchni zębów. Mimo, że od czasu do czasu nie zaszkodzi, soda, puszka lub więcej - sprawi, że ​​szkliwo zębów będzie bardziej miękkie i bardziej podatne. Przełącz się na wodę, dodając smaku przez plasterki owoców cytrusowych, rozdrobnionych lub liści mięty.
  5. Unikaj cukru. Cukier jest głównym winowajcą próchnicy. To paliwo bakterii i kwasowości w jamie ustnej, uszkadzają płytki, pochłaniają szkliwa i dziąsła. Spróbuj zmniejszyć słodkie smakołyki, i dążyć do szczotki i nici po każdym posiłku lub przekąski.
  6. Pakować go. Słyszeliście palacza przed: rzucić palenie. Ale tym razem, to dentysta mówi. Palenie tworzy dojrzałe środowisko dla bakterii i płytki nazębnej na zębach i wzdłuż linii dziąseł. Że szkodzi na tkanki, degraduje kości, który obsługuje zęby i, ostatecznie, zwiększa ryzyko utraty zębów. Co gorsza, chemikalia tytoniu może prowadzić do raka jamy ustnej.
  7. Użyj odpowiedniej szczoteczki. Chcesz szczotki z miękkim włosiem. Przy odpowiedniej technice wytrzyma dwa do trzech miesięcy. Jest gotowy zostać zastąpiona, gdy zauważysz, zagięte włosie, ale nie czekaj tak długo. Nawet proste końcówki włosia mogą być tępe zamiast zaokrąglonego i spowodować szkody dla zębów i dziąseł.
  8. Praktykuj właściwą technikę. Chociaż zapewne wiesz należy szczotkować zęby co najmniej dwa razy dziennie, jeśli jesteś jak większość ludzi, nie dużo do myślą, jak to zrobić. Trzymaj szczoteczkę pod kątem 45 stopni, na linii dziąseł, i używaj delikatnych, krótkich, okrężnych ruchó. Szczotkuj każdy ząb 10 do 15 razy, ale nie przesadzaj. Zbyt agresywne szczotkowanie może uszkodzić zęby i zachwiać linię dziąseł.
  9. Finezja nicią dentystyczną. To proste: Nitkowanie promuje zdrowsze zęby i dziąsła. Ale jak szczotkowanie, jest dobra i zła droga, ponieważ błędne używanie nici dentystycznej może powodować tarcie i uszkodzenia linii dziąseł. Owiń nici wokół palców wskazujących, zachowując około dwóch centymetrów między palcami, aby pracować. Rozwiń świeży odcinek nici dla każdego zęba, a utrzymasz dziąsła w dobrej formie.